Pit's Pistols

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Büchsenmacherei

Waffenreparatur:

                        DC  Mat. Cost
- Lauf bohren            *    12,5 gp
- Lauf richten           *    1/5*
- Lauf ersetzen          *    1/2*
- sonstige Reparaturen   *    1/3*

Waffenanpassung:

                              DC    Cost
- Erhöhte Genauigkeit          *    300 gp (100 gp)
   (+1 bonus stacking)
- Hülsenschloss                *    300 gp (100 gp)
   (Hülsenmun. nachladen ohne roll)
- Gewichtsreduktion            *    120 gp (40 gp)
   (reduziert Gewicht um ein drittel)
- Feingravur                   *    10-200 gp (3-67 gp)
   (kosmetische-/arkane Dekoration)    
- Ausgewog. Multi-barelling    *    +75 % (25 %)
   (zus. Lauf; max 4)        
- Aufbauteleskop               *    75 gp (25 gp)
   (reduziert Rng Increment Pen auf -1)
- Schalldämpfer                *    40+15 gp (12+5 gp)
   (10x  dann Pulverwechsel)    
- Zerlegbares Set              *    100 % (-)
   (2S/DC 8 Waffe zusannensetzen)
- Spring Load                  *    50 gp (17,5 gp)
   (nur kleine Pistolen)
- Armschienenpistole           *    150 gp (50 gp)
   (nur kleine Pistolen)
- Schildpistole                *    150 gp (50 gp)
   (nur Pistolen)

Waffenkonstruktion:

(Mat. Cost 1/3)

                              DC    Cost
- Gewehr, Doppellauf, lang    22    417 gp
- Gewehr, Doppellauf, militär 22    500 gp
- Gewehr, lang                20    167 gp
- Gewehr, Steinschloss        18    134 gp
- Gewehr, militär             20    200 gp
- Gewehr, Streubüchse         18    217 gp
- Grapple Gun                 15    167 gp
- Karabiner, militär          18    200 gp
- Muskete, Vorderlader        15    134 gp
- Pistole, Doppellauf, militär18    250 gp
- Pistole, Doppellauf, klein  18    167 gp
- Pistole, Steinschloss       16    50 gp
- Pistole, militär            16    100 gp
- Pistole, Vorderlader        13    50 gp
- Pistole, klein              16    67 gp
- Rynner Holdout Pistole      23    67 gp
- Rynner Gehstock             25    100 gp

Masterworked Arms:

A masterwork weapon is a finely crafted version of a normal weapon. Wielding it provides a +1 enhancement bonus on attack rolls.
You can’t add the masterwork quality to a weapon after it is created; it must be crafted as a masterwork weapon (see the Craft skill). The masterwork quality adds 300 gp to the cost of a normal weapon (or 6 gp to the cost of a single unit of ammunition). Adding the masterwork quality to a double weapon costs twice the normal increase (+600 gp).
Masterwork ammunition is damaged (effectively destroyed) when used. The enhancement bonus of masterwork ammunition does not stack with any enhancement bonus of the projectile weapon firing it.


Munitionsmacherei

Einzelkomponenten:

                              DC  Mat. Cost
- Kugeln giessen (10/h)       -     1 gp
- Hohlkugeln drehen (5/h)     10    1,5 gp
- Gummipellet giessen (20/h)  15    2 gp
- Bullyboy giessen (5/h)      15    2 gp
- Rüstungsbrecher gie. (5/h)  20    5 gp
- Präzisionsk. giessen (5/h)  20    +6 gp
- Hülsen falten (10/h)        -     1 gp
- Metallhülsen drehen (10/h)  15    2 gp
- Runenhülse drehen (10/h)    15    3 gp
- Foe-Killer H. drehen (5/h)  15    20 gp
- Pulverladung packen (10/h)  10    2,5 gp
- Halbe Ladung (10/h)         15    1 gp
- Schrotladung packen (5/h)   10    +0,5 gp
- Alche. Ladung packen (1/h)  20    +x gp
- Evoker Ladung packen (1/h)  15    +10 gp
- Patrone zusammens. (10/h)   25    -
- Runenpatrone zus. (5/h)     25    -

Rezepte:

Reguläre Munition

                               DC  Mat. Cost
- Kugeln giessen (10/h)        -     1 gp
- Hülsen falten (10/h)         -     1 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Hülsenmunition

                               DC  Mat. Cost
- Kugeln giessen (10/h)        -     1 gp
- Metallhülsen drehen (10/h)   15    2 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Kartuschenmunition

                               DC  Mat. Cost
- Hülsen falten (10/h)         -     1 gp
- Schrotladung packen (5/h)    10    0,5 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

+1 Präzisionsmunition

                               DC  Mat. Cost
- Präzisionsk. giessen (5/h)   20    7 gp
- Hülsen falten (10/h)         -     1 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

+1 Kartuschenmunition

                               DC  Mat. Cost
- Masterw. Metallhül. (10/h)   20    3 gp
- Schrotladung packen (5/h)    10    1 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Dum-Dum Geschoss

                               DC  Mat. Cost
- Hohlkugeln drehen (5/h)      10    1 gp
- Metallhülsen drehen (10/h)   15    2 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Bullyboy Geschoss

                               DC  Mat. Cost
- Bullyboy giessen (5/h)       15    2 gp
- Metallhülsen drehen (10/h)   15    2 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Rüstungsbrecher

                               DC  Mat. Cost
- Rüstungsbrecher gie. (5/h)   20    5 gp
- Metallhülsen drehen (10/h)   15    2 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Gummimunition

                               DC  Mat. Cost
- Gummipellet giessen (20/h)   15    2 gp
- Hülsen falten (10/h)         -     1 gp
- Halbe Ladung (10/h)          15    1 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Brandmunition

                               DC  Mat. Cost      
- Kugeln giessen (10/h)        -     1 gp
- Hülsen falten (10/h)         -     1 gp
- Pulverladung packen (10/h)   10    2,5 gp
- Alchem. Ladung packen        20    +1 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Tracer-Munition

                               DC  Mat. Cost
- Hülsen falten (10/h)         -     1 gp
- Halbe Ladung (10/h)          15    1 gp
- Alchem. Ladung packen        20    +1 gp
- Patrone zusammens. (10/h)    25    -

Magische Munition:

Evoker Kristallpulver:

Powder     Dmg Discriptor
Emerald    Acid
Saphire    Cold
Amber      Electricity
Ruby       Fire
Diamond    Sonic

Foe-Killer Runenhülsen:

Kreaturentyp         Material
Blighted Creature    Platinum
Grymkin (Fey)        Lodestone
Undead               Blessed Silver

Craft Rune Bullet:

Base Cost:
- Regular Runic Bullet 10 gp (= 50 gp), or
- Masterw. Runic Bullet 30 gp (= 150 gp) +
Spell Cost [Single use, use-activated]: Spell lvl x Caster lvl x 50 gp
Base DC: 25
Duration: 1 day
XP Cost: 1/25 base cost
(= 2 or 6 xp + spell)
Add. Material Cost: 1/2 base cost
(= 25 or 75 gp + spell)