Jiro

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JIRO[edit]

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Story: Bevor ich zum Herren des Clans wurde, war nur mir nur meinem Bruder Caspian wichtig. Dann haben wir uns gestritten. Caspian ist aus unserem Land weggezogen. Wir haben uns lange nicht mehr gesehen. Seitdem ich mein Bruder nicht mehr gesehen habe, hab ich so hart trainiert wie nie zuvor, um ihn endgültig zu schlagen, sollte er jemals zurückkehren. Ich habe erfolgreich Kappas, Oger und sogar einen Mantikor gejagt und erlegt.

Affiliations[edit]

Body D6, Mind D8, Speed D10, Soul D4

Distinctions[edit]

Daimyo eines mächtigen Ninja-Clans, Monsterjäger, Tragische Vergangenheit

Power Sets[edit]

NINJA-MASTER

Invisibility D8, Reflexes D8

SFX: Ninja. If your pool includes a Combat specialty in an action or reaction, add your Scouting specialty at no cost.

Limit: Exhausted. Shutdown any Ninja-Master power to gain 1 PP. Activate an opportunity or participate in a Transition Scene to recover.

NINJA ARSENAL

Weapon D8

SFX: Kusari-Gama. When inflicting a disarming or grappling complication on a target, add a D6 and step up the effect die.

SFX: Shuriken. Split Weapon into three dice at -1 step. Remove the highest rolling die and use three dice for your total.

SFX: Smoke Bomb. When creating smoke-based assets or complications, add a D6 and step up your effect die. Shutdown this SFX to leave your current scene in an outdoor or exposed location. Spend 1 PP to recover this SFX and join the next scene after it begins.

SFX: Sword. Step back the highest die in an attack action pool to add a D6 and step up physical stress inflicted..

Limit: Gear. Shutdown a NinjaArsenal power or SFX to gain 1 PP. Take an action vs. the doom pool or activate an opportunity to recover.

Specialties[edit]

Acrobatics Expert D8, Melee Combat Expert D8, Ranged Combat Expert D8, Scouting Expert D8, Skullduggery Expert D8, Wilderness Expert D8

Milestones[edit]

JIRO UND CASPIAN

1 XP Wenn er darüber redet, wie oder warum sein Bruder vor ihm geflohen ist.

3 XP Wenn er einen Kopfgeldjäger nach seinem Bruder aussendet, oder das Kopfgeld auf seinen Bruder erhöht.

10 XP Wenn er seinen Bruder wieder einfängt, oder von seinem Tod erfährt.

MONSTERJÄGER

1 XP Wenn er ein Monster erlegt.

3 XP Wenn er von einem Monster zähmt.

10 XP Wenn er ein legendäres Monster fängt bzw. tötet, oder von einem legendären Monster schwer verletzt wird.