Difference between revisions of "Alien: The Arrival"

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(Lexicon)
(Alien Technologies)
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===Hypertech===
 
===Hypertech===
  
* Accelerator Device (••• to •••••)
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* '''Accelerator Device''' (••• to •••••)
 
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:Numina: Accelerate, Spirit Prowess, Regeneration
 
:Numina: Accelerate, Spirit Prowess, Regeneration
  
 
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* '''Beam Weapon''' (••• to ••••• •)
* Beam Weapon (••• to ••••• •)
 
 
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:Numina: Blast, Freeze, Magnetic Disruption, Force Barrier
 
:Numina: Blast, Freeze, Magnetic Disruption, Force Barrier
 
Typische Außerirdische Waffen, wie Laserpistolen, Phaser, Gauss-Gewehre oder andere Strahlenwaffen.  
 
Typische Außerirdische Waffen, wie Laserpistolen, Phaser, Gauss-Gewehre oder andere Strahlenwaffen.  
  
* Dimensional Engine (••• to ••••• •)
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* '''Dimensional Engine''' (••• to ••••• •)
 
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:Numina: Abduct, Gauntlet Breach, Gauntlet Control, Thief
 
:Numina: Abduct, Gauntlet Breach, Gauntlet Control, Thief
 
Gerät, daß Gauntlet-durchquerungen möglich macht. Standard-Antrieb eines UFO's
 
Gerät, daß Gauntlet-durchquerungen möglich macht. Standard-Antrieb eines UFO's
  
* Dimensional Gate (••• to ••••• ••)
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* '''Dimensional Gate''' (••• to ••••• ••)
 
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:Numina: Abduct, Gauntlet Control, Reaching, Thief, Threshold
 
:Numina: Abduct, Gauntlet Control, Reaching, Thief, Threshold
 
Statt UFO's gibt es auch sationäre Tore zwischen den Welten. Muss auf einem entsprechenden Locus oder in einer Verge errichtet werden, um zu funktionieren.
 
Statt UFO's gibt es auch sationäre Tore zwischen den Welten. Muss auf einem entsprechenden Locus oder in einer Verge errichtet werden, um zu funktionieren.
  
* Essence Capacitator (••• to ••••• •••)
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* '''Essence Capacitator''' (••• to ••••• •••)
 
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:Numina: none
 
:Numina: none
 
Gerät zum speichern von Essenz. Jeder zusätzliche Dot gibt 5 punkte Essenz, die das Gerät speichern kann und erhöht die Size des Gerätes um eins. Oft integriert in UFO's, aber es gibt auch kleine, tragbare Versionen (Sizte 1-3), die bis zu 15 punkte Essenz halten können.
 
Gerät zum speichern von Essenz. Jeder zusätzliche Dot gibt 5 punkte Essenz, die das Gerät speichern kann und erhöht die Size des Gerätes um eins. Oft integriert in UFO's, aber es gibt auch kleine, tragbare Versionen (Sizte 1-3), die bis zu 15 punkte Essenz halten können.
  
* Hibernation Chamber (••• to ••••)
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* '''Hibernation Chamber''' (••• to ••••)
 
:Dur: *, Siz: 5, SL: *
 
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:Numina: Hibernate, Regeneration
 
:Numina: Hibernate, Regeneration
 
In einer Kälteschlafkammer werden menschliche (Klon-)Körper aufbewahrt. Bei Hyperraumflügen oder langen aufenthalten im Hyperraum würden menschliche Körper Schaden nehmen, daher müssen Außerirdische darauf achten, daß ihre Beute oder künstliche Körper zum unerkannten Aufenthalt auf der Erde sicher aufbewahrt sind. Wird meist in UFO's oder andere Basen integriert aufgrund der nicht unerheblichen Grösse derartiger Maschinen.  
 
In einer Kälteschlafkammer werden menschliche (Klon-)Körper aufbewahrt. Bei Hyperraumflügen oder langen aufenthalten im Hyperraum würden menschliche Körper Schaden nehmen, daher müssen Außerirdische darauf achten, daß ihre Beute oder künstliche Körper zum unerkannten Aufenthalt auf der Erde sicher aufbewahrt sind. Wird meist in UFO's oder andere Basen integriert aufgrund der nicht unerheblichen Grösse derartiger Maschinen.  
  
* Hyperspace Beacon (•••)
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* '''Hyperspace Beacon''' (•••)
 
:Dur: *, Siz: 3, SL: *
 
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:Numina: Reaching  
 
:Numina: Reaching  
 
Ein Gerät, daß es Außerirdischen ermöglicht bestimmte Numina durch eine Dimensionale Barriere wie den Gürtel hindurch zu wirken. Wird auch benötigt um Kommunikation zwischen verschiedenen Hyperraum-Realms (z.B. vom Mars-Hyperraum zum Erd-Hyperraum) zu betreiben.
 
Ein Gerät, daß es Außerirdischen ermöglicht bestimmte Numina durch eine Dimensionale Barriere wie den Gürtel hindurch zu wirken. Wird auch benötigt um Kommunikation zwischen verschiedenen Hyperraum-Realms (z.B. vom Mars-Hyperraum zum Erd-Hyperraum) zu betreiben.
  
* Implant (••• to ••••• •)
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* '''Implant''' (••• to ••••• •)
 
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:Numina: Chorus, Spirit Prowess, Psychic Torment, Telepathy
 
:Numina: Chorus, Spirit Prowess, Psychic Torment, Telepathy
 
Implantierte nanotechnologische Geräte. Vom Grey-Standard Implantat, daß zum taggen Entführter benutzt wird, bis hin zu speziellen, körperverbessernden Technologien.
 
Implantierte nanotechnologische Geräte. Vom Grey-Standard Implantat, daß zum taggen Entführter benutzt wird, bis hin zu speziellen, körperverbessernden Technologien.
  
* Imlantation Probe (••• to ••••• •)
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* '''Imlantation Probe''' (••• to ••••• •)
 
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:Numina: Living Fetter, Psychic Torment, Spirit Venom, Siphon
 
:Numina: Living Fetter, Psychic Torment, Spirit Venom, Siphon
 
Gerät zum chirurgischen einsetzen von Implantaten; sieht in ausgefahrenem Zustand aus, wie ein Eispickel; wird von manchen Huntern als einzige Waffe verwendet.
 
Gerät zum chirurgischen einsetzen von Implantaten; sieht in ausgefahrenem Zustand aus, wie ein Eispickel; wird von manchen Huntern als einzige Waffe verwendet.
  
* Primium Component (••)
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* '''Primium Component''' (••)
 
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:Numina: Platonic Element
 
:Numina: Platonic Element
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Other Grey Technology may be built out of Primium Components; 2 components congretate into a Size 1 oject, 5 components into Size 2, 10 components into Size 3, 20 into Size 4, 40 into Size 5, and so on; One Primium Component is equivalent to 1 Essence, Corpus, or Willpower in a Versatility Engine.
 
Other Grey Technology may be built out of Primium Components; 2 components congretate into a Size 1 oject, 5 components into Size 2, 10 components into Size 3, 20 into Size 4, 40 into Size 5, and so on; One Primium Component is equivalent to 1 Essence, Corpus, or Willpower in a Versatility Engine.
  
* Telepathic Device (••• to ••••• ••••)
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* '''Telepathic Device''' (••• to ••••• ••••)
 
:Dur: *, Siz: 2, SL: *
 
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:Numina: Halucinations, Posession, Psychic Torment, Telepathy, Revelation, Animal Control, Compulsion
 
:Numina: Halucinations, Posession, Psychic Torment, Telepathy, Revelation, Animal Control, Compulsion
  
* Unitool (••• to ••••• •••)
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* '''Unitool''' (••• to ••••• •••)
 
:Dur: *, Siz: 1, SL: *
 
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:Numina: Fetter, Left-Handed Spanner, Mechanical Posession, Fortify Material, Magnetic Disruption, Thief
 
:Numina: Fetter, Left-Handed Spanner, Mechanical Posession, Fortify Material, Magnetic Disruption, Thief
  
* Versatility Engine (••• to •••••)
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* '''Versatility Engine''' (••• to •••••)
 
:Dur: *, Siz: 4, SL: *
 
:Dur: *, Siz: 4, SL: *
 
:Numina: Versatile Energies, Platonic Element, Mana Coversion
 
:Numina: Versatile Energies, Platonic Element, Mana Coversion
  
* Visor (••• to •••••)
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* '''Visor''' (••• to •••••)
 
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:Numina: Pathfinder, Spiritual Vision, Sense Prey
 
:Numina: Pathfinder, Spiritual Vision, Sense Prey
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Dur: *, Siz: 150, SL: , Acc: 10, Safe Spe:  ( mph), Max Spe:  ( mph), Handling: -6, Crew: 10+500, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -18
 
Dur: *, Siz: 150, SL: , Acc: 10, Safe Spe:  ( mph), Max Spe:  ( mph), Handling: -6, Crew: 10+500, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -18
 
:Component Technologies: (5) Hyperdrive (Gauntlet Breach), Beam Weapons (Blast), Central-Control-AI (Spiritual Minion), Transporter Beam (Materialize), Workshop  [Cloning, Hypertech]
 
:Component Technologies: (5) Hyperdrive (Gauntlet Breach), Beam Weapons (Blast), Central-Control-AI (Spiritual Minion), Transporter Beam (Materialize), Workshop  [Cloning, Hypertech]
 
  
 
==Storytelling==
 
==Storytelling==

Revision as of 23:26, 13 June 2009


Brainstorming Media: Akte X, Alien, Predator, Alien vs Predator, Species, Dreamcatcher, Hellraiser, Grey, Rosswell, UFO (1970'er Serie), Men in Black, Mars Attacks, Die Dreibeinigen Herrscher, Krieg der Welten, Stargate, Total Recall, Marvel Secret Wars (Comic Miniseries), Homeworld (Bücher odr Textadventures)

NWoD References: Gray Traveler (MtA Summoners p.31), Clones (PtC Strange Alchemies p.), The Creature (WoD Dogs of War p.), Living Web (WoD Antagonists p.)

Lexicon

  • Abducted: (Implanted or Infected); like Hithishu Spirit-Urged;
  • Abyss
  • Abyssal Intruder:
  • Alien:
  • Ancient:
  • Amalgam: Alien/Human, Alien/Animal or Alien/Artifact Hybrid; like Duguthim Spirit-Claimed; add Pow/Fin/Res to Attributes; Power Stat: Synthesis
  • Biotech:
  • Brood:
  • Gray (plur: Grey):
  • Hyperspace:
  • Hypertech:
  • Species:
  • UFO:
  • Verge:
  • Xenoid:

Splats

Species (Origin Splat)

  • Abyssal Intruder
(Examples: Cthulloides, Cenobites, Galactus)
Influence: Nightmares
Ban: must adhere to given Pact or Oath
Starting Numen: Siphon, Soul Snatch
Special: Speed Species Factor 5, Abyssal Investments
Common Numina:

Binding Vow, Breath Stealing, Chain of Death, Chorus, Clasp, Concealment, Corpse Ride, Countermagic, Create Anomaly, Damnation's Path, Dead Eyes, Dead Skin, Dement, Derange, Discorporation, Drain, Emotional Aura, Empower Host, Ensnare, Essence Conversion, Fearstruck, Final Strike, Gauntlet Breach, Ghost Eater, Hallucinations, Harrow, Hibernate, Morphic Form, Omen Trancs, Pathfinder, Plague of the Dead, Psychic Torment, Rapture, Regenerate, Sense Character, Sleep Eater, Soul Harvest, Soul Snatch, Spirit Minions, Spirit Venom, Tendrils, Terrify, Terrifying Change, Usurp Vice, Whisper Chorus, Zombify

  • Ancient
(Examples: Atlanteans, Gatebuilder-Ancients, Elder Gods, Vorlons)
Influence: Knowledge
Ban: must investigate any novel phenomena, may never leave evidence in material realm
Starting Numen: Materialize, Fictive Form
Special: Speed Species Factor 9,
Common Numina:

Chorus, Compulsion, Countermagic, Discorporation, Emotional Aura, Essence Conversion, Fearstruck, Firestarter, Force Barrier, Freeze, Gauntlet Control, Ghost Sign, Ghost Speech, Heal, Innocious, Immunity [Firearms] (special variant; cannot be used in Amalgam), Lament, Magnetic Disruption, Manipulate Energy, Mechanical Posession, Mortal Mask, Pathfinder, Phantasm, Rapture, Sense Character, Speed, Spirit Minions, Spiritual Vision, Telepathy, Terrify, Unapproachable (special variant; cannot be used in Amalgam), Vesatile Energies, Wilds Sense

  • Brood
(Examples: The Alien, Species, Bugs, Tyranids)
Influence: Mutation
Ban: must ensure survival and evolution of species
Starting Numen: Claim, Transmogrify Victim
Special: Speed Species Factor 12, Amalgams may buy Ridden Aspects to represent mutations; Size bonus equal to Rank
Common Numina:

Animal Control, Camouflage, Chorus, Clasp, Drain, Empower Host, Ensnare, Fearstruck, Final Strike, Gauntlet Breach, Hibernate, Howl, Morphic Form, Pathfinder, Regenerate, Seek, Sense Character, Sense Prey, Speed, Spirit Venom, Spiritual Vision, Stalwart, Swarm Form, Telepathy, Tendrils, Trill, Wilds Sense

  • Gray
(Examples: Asgard, Companions, Eldar, Roswell-Aliens, X-Files)
Ban: must leave Evidence of visit to Fallen World; can use other Numina only with appropriate technological item
Influence: Travel
Starting Numen: Gauntlet Breach, Impossible Technologies
Special: Speed Species Factor 3, one starting Influence +1 (max Rank +2), Access to Clone-Amalgam-bodies
Common Numina:

Accelerate, Chorus, Claim, Compulsion, Force Barrier, Fortify Material, Freeze, Gauntlet Breach, Gauntlet Control, Hallucinations, Hibernate, Left-Handed Spanner, Magnetic Disruption, Mana Conversion, Mechanical Posession, Mortal Mask, Pathfinder, Platonic Element, Posession, Regeneration, Revelation, Sense Prey, Spirit Venom, Spiritual Vision, Telepathy, Threshold, Versatile Energies

  • Xenoid
(Examples: Tripods, Silicoids, Psilon, Mars-Attacks-Aliens)
Influence: Telekinesis
Ban:
Starting Numen: Telekinesis, Threshold
Special: Speed Species Factor 5, non-humanoid form
Common Numina:



Common Numina for all Species: Abduct, Blast, Fetter, Living Fetter, Material Vision, Reaching, Savant, Siphon, Spirit Prowess, Thieve,


Convents (Interest Splat)

  • Colonist Project (wollen Erde mehr oder minder friedlich kolonisieren; meist verfolgt jede Spezies ihr eigenes Kolonisationsprojekt mit ihren jeweiligen Mitteln und Absichten)
Influence: Colonisation
Ban of Power:
  • Conservationist Council (wollen Erde in ungestörtem Zustand erhalten, zumindest bis die Menschen von allein Interdimensionalreisen zu Stande bringen; beobachten und messen die Entwicklung der Erde und versuchen Alien-Einflüsse zu verhindern oder zu vertuschen)
Influence: Conservation
Ban of Power: Erase evidence of other aliens;
  • Invaders (wollen die Erde erobern und ihre Ressourcen ausbeuten, egal ob mineralisch, biologisch oder spirituell; meist einhergehend mit der totalen Unterwerfung der Menschheit)
Influence: Invasion
Ban of Power:
  • Recreationist Moveent (sehen Erde als Tourismusziel, Free-for-all Vergnügungspark oder Hinterweltlerplaneten mit dem ohnehin egal ist, was damit geschieht, solange man seinen Spass haben kann; hinterlassen gerne Kornkreise als planetare Graphiti)
Influence: Recreation
Ban of Power:
  • Hunter's Guild (Jagen auf der Erde, meist Menschen aus Sport oder Trieb, manchmal aber auch andere, auf die Erde geflohene Aliens für Kopfgeld oder Ehre; leben oft nach dem sogenannten "Hunter's Codex")
Influence: Hunt
Ban of Power: Hunt honorably;
  • Renegades (Aliens die sich gegen die Werte seiner Ursprunsgesellschaft gestellt haben. Sie kännen aufgrund eines begangenen Tabubruchs oder Verbrechens, oder auch aus freiem Entschluss seinem Ursprung den Rücken zuzukehren, nie mehr zu ihrer Spezies zurückehren. Oft werden Renegades von ihrer eigenen Spezies wie Vogelfreie gejagt, daher versuchen einige von ihnen auf die Erde zu fliehen)
Influence:
Special: excange one of the starting Bans of the character's Species against the Ban to never return to the aliens society of origin.


Subspecies (Subsplat)

Abyssal Intruders

  • Accamoth
Size:
Additional Ban: must provide Investment powers to pactees
Numen: Astral Sojourn
  • Gulmoth
Size:
Additional Ban:
Numen:
  • Idigam(oth)
Size:
Additional Ban:
Numen:
  • Qlipoth
Size:
Additional Ban:
Numen: Transmogrify Victim

Ancient

  • Empath
Size:
Additional Ban:
Numen: Sense Character
  • Logician
Size:
Additional Ban:
Numen:
  • Pragmatist
Size:
Additional Ban:
Numen:
  • Progressionist
Size:
Additional Ban: must always be active in some form
Numen: Versatile Energies
  • Verloren
Size:
Additional Ban:
Numen:

Brood

  • Brood Mother
Size:
Additional Ban: must create offspring
Numen:
  • Drone
Size:
Additional Ban: must work for Hive
Numen:
  • Mutant
Size:
Additional Ban: must seek out new evolution ways
Numen: extra Mutation (Aspect)
  • Synapt
Size:
Additional Ban:
Numen: Chorus
  • Warrior
Size:
Additional Ban: may never surpress primal instincts
Numen: Regeneration

Gray

  • Companion
Size: 4
Additional Ban:
Numen:
  • Eldritch
Size: 4
Additional Ban:
Numen:
  • Predator
Size: 4
Additional Ban: Hunter's Codex
Numen: Sense Prey
  • Traveler
Size: 3
Additional Ban:
Numen:

Xenoid

  • Psylon
Size:
Additional Ban:
Numen: Psionic Merit
  • Silicoid
Size:
Additional Ban:
Numen:
  • Trinid
Size: 4
Additional Ban:
Numen:
  • '
Size:
Additional Ban:
Numen:


Character Generation

  • Step 5a: Create Alien
  • Step 5b: Create Amalgam
  • Step 5c: Synthesize Alien Amalgamation

Merits: Alien Merits, Mutations (Ridden Aspects), Psionic Merits


New Merits

  • Abducted Retainer (•• to •••••)
Prerequisites: Living Fetter Numen
Effect: Von Außerirdischen Entführte und implantierte oder infizierte Menschen, die dem Character dienen.
  • Alien Artifact (•••+, special)
Prerequisites: none
Effect: UFO*s, Dimensionstore, Strahlenwaffen, Gray-Tech, Dinge aus den Tiefen des Abyss (Hellraiser-Würfel !!!) oder lebendiges Bio-Equipment (gute alte Bohrkäfrschleuder... ;-)).
  • Animal Amalgam (• to •••)
  • Clone Amalgam (• to •••••)
Prerequisites: Gray Amalgam
Effect: Character verfügt über (Rating) Anzahl künstlich gezüchteter humanoider Klonkörper mit identischen Werten. Menschliche Klone können leicht Amalgamiert werden (kein contested roll), leider haben sie aber noch immer kleine Fehler (mild Derangement) und sind aufgrund ihres Schnellwachstums nur von kurzer Lebensdauer.
  • Cybernetic Amalgam (••• or ••••)
Prerequisites:
Effect: Artificial representation of the character; either as fully digital AI (•••), or in some form of cybernetic body (••••)
  • Cybernetic Retainer (••• or ••••)
Prerequisites:
Effect: Artificial Spirit Retainer; either a fully digital AI (•••), or some kind of robot with an independent cybernetic body (••••)
  • Mutation (• to •••••)
Prerequisites: Xenoid Amalgam
Effect: Veränderungen am Wirtskörper. (dargestellt durch Ridden-Aspects)
  • UFO (•• to •••••+, special)
Prerequisites: none
Effect: Der Character hat eine mobile Basis auf der Erde, von der aus er seine Ankunft vorbereiten, oder zu der er zurückkehren kann, um einige Zeit in seiner natürlchen Form zu verbringen, Körper und andere Ausrüstung lagern, reparieren oder herstellen kann und vieles mehr. Manche Aliens teilen sich ein UFO um ihre Resouren gemeinsam effektiver nutzen zu können. Oft versteckte Landungskapseln, abgestürzte UFO's, oder (als Radioantennenturm ;-)) getarnte Raumschiffe, aber auch ganze Koloniestützpunkte oder Hives. (standard Stronghold-Faktoren, immer Portable, ein dot pro zusätzlich eingebautem Alien Artefakt [Hyperantrieb, Bordgeschützen, Stasiskapseln, etc])
  • Verge (* to •••••)
Prerequisites: none
Effect: Der Charakter kennt, und kontrolliert evtl, einen regelmäßigen Zugang zum Shadow. Verges sind von Supernaturals aller arten umkämpfte und sehr begehrte Orte. Manche Verges, in der Form von Wurmlöchern oder Abyssal Rifts, führen direkt zu den Herkunftsorten der Aliens. Je höher das Rating, desto häufiger ist er geöffnet. *: einmal im Jahr für wenige Tage, **: einmal alle drei Monate für zwei Tage, ***: einmal pro Monat für einen Tag und eine Nacht, ****: einmal pro Woche für eine Nacht oder einen tag, *****: jeden Tag zu einer bestimmten Stunde


Alien Technologies

Hypertech

  • Accelerator Device (••• to •••••)
Dur: *, Siz: 2, SL: *
Numina: Accelerate, Spirit Prowess, Regeneration
  • Beam Weapon (••• to ••••• •)
Dur: *, Siz: 1, SL: *
Numina: Blast, Freeze, Magnetic Disruption, Force Barrier

Typische Außerirdische Waffen, wie Laserpistolen, Phaser, Gauss-Gewehre oder andere Strahlenwaffen.

  • Dimensional Engine (••• to ••••• •)
Dur: *, Siz: 4, SL: *
Numina: Abduct, Gauntlet Breach, Gauntlet Control, Thief

Gerät, daß Gauntlet-durchquerungen möglich macht. Standard-Antrieb eines UFO's

  • Dimensional Gate (••• to ••••• ••)
Dur: *, Siz: 6, SL: *
Numina: Abduct, Gauntlet Control, Reaching, Thief, Threshold

Statt UFO's gibt es auch sationäre Tore zwischen den Welten. Muss auf einem entsprechenden Locus oder in einer Verge errichtet werden, um zu funktionieren.

  • Essence Capacitator (••• to ••••• •••)
Dur: *, Siz: 1-5, SL: *
Numina: none

Gerät zum speichern von Essenz. Jeder zusätzliche Dot gibt 5 punkte Essenz, die das Gerät speichern kann und erhöht die Size des Gerätes um eins. Oft integriert in UFO's, aber es gibt auch kleine, tragbare Versionen (Sizte 1-3), die bis zu 15 punkte Essenz halten können.

  • Hibernation Chamber (••• to ••••)
Dur: *, Siz: 5, SL: *
Numina: Hibernate, Regeneration

In einer Kälteschlafkammer werden menschliche (Klon-)Körper aufbewahrt. Bei Hyperraumflügen oder langen aufenthalten im Hyperraum würden menschliche Körper Schaden nehmen, daher müssen Außerirdische darauf achten, daß ihre Beute oder künstliche Körper zum unerkannten Aufenthalt auf der Erde sicher aufbewahrt sind. Wird meist in UFO's oder andere Basen integriert aufgrund der nicht unerheblichen Grösse derartiger Maschinen.

  • Hyperspace Beacon (•••)
Dur: *, Siz: 3, SL: *
Numina: Reaching

Ein Gerät, daß es Außerirdischen ermöglicht bestimmte Numina durch eine Dimensionale Barriere wie den Gürtel hindurch zu wirken. Wird auch benötigt um Kommunikation zwischen verschiedenen Hyperraum-Realms (z.B. vom Mars-Hyperraum zum Erd-Hyperraum) zu betreiben.

  • Implant (••• to ••••• •)
Dur: *, Siz: 0, SL: *
Numina: Chorus, Spirit Prowess, Psychic Torment, Telepathy

Implantierte nanotechnologische Geräte. Vom Grey-Standard Implantat, daß zum taggen Entführter benutzt wird, bis hin zu speziellen, körperverbessernden Technologien.

  • Imlantation Probe (••• to ••••• •)
Dur: *, Siz: 1, SL: *
Numina: Living Fetter, Psychic Torment, Spirit Venom, Siphon

Gerät zum chirurgischen einsetzen von Implantaten; sieht in ausgefahrenem Zustand aus, wie ein Eispickel; wird von manchen Huntern als einzige Waffe verwendet.

  • Primium Component (••)
Dur: *, Siz: 0, SL: *
Numina: Platonic Element
Essence to maintain real: none

Other Grey Technology may be built out of Primium Components; 2 components congretate into a Size 1 oject, 5 components into Size 2, 10 components into Size 3, 20 into Size 4, 40 into Size 5, and so on; One Primium Component is equivalent to 1 Essence, Corpus, or Willpower in a Versatility Engine.

  • Telepathic Device (••• to ••••• ••••)
Dur: *, Siz: 2, SL: *
Numina: Halucinations, Posession, Psychic Torment, Telepathy, Revelation, Animal Control, Compulsion
  • Unitool (••• to ••••• •••)
Dur: *, Siz: 1, SL: *
Numina: Fetter, Left-Handed Spanner, Mechanical Posession, Fortify Material, Magnetic Disruption, Thief
  • Versatility Engine (••• to •••••)
Dur: *, Siz: 4, SL: *
Numina: Versatile Energies, Platonic Element, Mana Coversion
  • Visor (••• to •••••)
Dur: *, Siz: 1, SL: *
Numina: Pathfinder, Spiritual Vision, Sense Prey

Biotech

  • Symbiotic Armor
  • Organic Weapon
  • Black Oil
  • Clone Algam
  • Mutagen ()

Refined, extracted genetic material of humans, animals or Corpus of other Alien lifeforms. One batch of Mutagen equals 1 L Health Level or 1 Corpus dot of damage.

  • Mutation

Aspects; generated trough mutating alien procedures; a single mutation requires a sample of the desired quality and (Mutation Rating) batches of Mutagen.


UFO's

  • Abyssal Kubus (•) (Satelite UFO)

Dur: *, Siz: 2, SL: , Acc: *, Safe Spe: - (- mph), Max Spe: - (- mph), Handling: -, Crew: 1*, Cover: none, Craft/Enchantment Pen: -2

Component Technologies: (0) Drop-Pod (deploys into Torture Suite 1),
  • Brood Spore-Pod (••) (Pod UFO)

Dur: *, Siz: 7, SL: , Acc: *, Safe Spe: - (- mph), Max Spe: - (- mph), Handling: , Crew: 1, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -2

Component Technologies: (1) Drop-Pod (deploys into Workshop 1), Cocoon (Hibernate)
  • Grey Saucer (•••) (Tiny UFO)

Dur: *, Siz: 12, SL: , Acc: 60, Safe Spe: 587 (400 mph), Max Spe: 1195 (815 mph), Handling: +4, Crew: 1+2, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -3

Component Technologies: (1) Atmospheric Drive (Gauntlet Breach), Computer Network 1
  • Xenoid Triangle (••••) (Small UfO)

Dur: *, Siz: 20, SL: , Acc: 50, Safe Spe: 1027 (700 mph), Max Spe: 2200 (1500 mph), Handling: +2, Crew: 1+4, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -4

Component Technologies: (2) Atmospheric Drive (Gauntlet Breach), Sensors (Seek), Tractor Beam (Telekinesis)
  • Ancient Starbird (•••••) (Small UFO)

Dur: *, Siz: 25, SL: , Acc: 40, Safe Spe: 1195 (815 mph), Max Spe: 2735 (1700 mph), Handling: +1, Crew: 1+6, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -5

Component Technologies: (3) Atmospheric Drive, Hyperdrive (Gauntlet Breach), Beam Weapons (Blast), Sensors (Seek)
  • Abyssal Shadowship (••••• •) (Medium UFO)

Dur: *, Siz: 30, SL: , Acc: 30, Safe Spe: - (- mph), Max Spe: - (- mph), Handling: 0, Crew: 2+8, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -6

Component Technologies: (3) Atmospheric Drive, Hyperdrive (Gauntlet Breach), Anomaly Generator (Create Anomaly), Beam Weapons (Blast)
  • Ancient Phoenix (••••• ••) (Medium UFO)

Dur: *, Siz: 40, SL: , Acc: 30, Safe Spe: - (- mph), Max Spe: ( mph), Handling: 0, Crew: 2+20, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -7

Component Technologies: (4) Hyperdrive (Gauntlet Breach), Astral Drive (Astral Sojourn), Sensors (Seek), Versatility Engine (Versatile Energies), Ancient Knowledge Database (Savant)
  • Xenoid Warship (••••• •••) (Large UFO)

Dur: *, Siz: 60, SL: , Acc: 20, Safe Spe: ( mph), Max Spe: ( mph), Handling: -2, Crew: 3+50, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -9

Component Technologies: (4) Hyperdrive (Gauntlet Breach), Beam Weapons (Blast), Shield Generators (Force Barrier), Tractor Beam (Telekinesis), Transporter Beam (Materialize)
  • Brood Hiveship (••••• ••••) (Huge UFO)

Dur: *, Siz: 100, SL: , Acc: 10, Safe Spe: ( mph), Max Spe: ( mph), Handling: -4, Crew: 5+100, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -13

Component Technologies: (4) Hyperdrive (Gauntlet Breach), Archive [Genetic Samples], Biological Weapons (Blast), Sentient Ship (Spiritual Minion), Cocoons (Hibernate)
  • Grey Mothership (••••• •••••) (Gigantic UFO)

Dur: *, Siz: 150, SL: , Acc: 10, Safe Spe: ( mph), Max Spe: ( mph), Handling: -6, Crew: 10+500, Cover: full, Craft/Enchantment Pen: -18

Component Technologies: (5) Hyperdrive (Gauntlet Breach), Beam Weapons (Blast), Central-Control-AI (Spiritual Minion), Transporter Beam (Materialize), Workshop [Cloning, Hypertech]

Storytelling

  • Alien Abduction

Why do Aliens come to Earth ? What do they want in our material world ? The answer is rather complex and depends on both the aliens species and its affiliation with one of the Convents as well as multitude of other factors. For some Aliens the material Realm of earth represents an irresistable curiosity, a trait they share with most intrasolar- and earthbound spirits. It contains a myriad of phenomena to be studied, used or abused, among which human beings are ceartainly the most interesting to all of the five alien species. The Abyssals revel in their hatred for all material beings, yet they need human guises to interact in the material realm to orchestrate its downfall and human souls to feed on. They also enjoy the sensations of torturing or corrupting humans for whatever twisted reason they may have. The Ancients belive that some of their kind evolved from humanoid creatures into energetic-spiritual beings eons ago and therefore take interest in humanity. They initiated the formation of the Coservationist Council to give humanity a chance to evole and eventually ascend, but also to study, measure and test their evolutionar potential for their own means. Earth represents a very rich source of genetic material for the Brood alltogether. They also need material hosts to procreate. Humans have proven an ideal host body and are therefore highly regarded and requested by Hives of all kinds. Some Grey, not unlike the Ancients, belive that humanity is some kind of atavistic version of their own species, or that they share some kind of common ancestor. Since the Grey only reproduce trough Cloning their genetic code has degenerated. They try to infuse their species with live trough the use of human genetic material. Grey Scientist experiment with humans for quite some time now and have accumulated vast genetic databases from which they are able to clone human bodies that become Amalgamated, or sometimes reinserted into human society without a directly controlling alien conciousness to perform preprogramed tasks. The Agenda towards Earth and humanity for the Xenoids is almost as diverse as their many Subspecies. Some study humans out of scientific curiosity, others hunt and abduct humans for profit, sport or for their own special means, still others buy or even collect humans as potential Amalgams, slaves, or just as prestigios display subjects for their menageries. From the perspective of the Abducted this is most often a horrible experience regardless of which species of Alien is actually responsible. The Subject is suddenly kidnaped from his ordinary life by a spaceship, a strange light wich could have been a teleporter- or tractor-beam, or directly by a strange alien creature. Then he gets probed, tested, tortured, or worse even eaten by the alien. Those that survive this disturbing experience and are returned are most often entirely changed people. Some react frightened and never tell of their abduction, from fear of being ridiculed or appearing insane, but retain a form of deep seated paranoia. Others tell of their experience, some even organize in groups of like-minded individuals. Some start to behave irrationaly after their abduction, sometimes to the point that they cannot be recognized even by their closest family or friends.


Lost Time The reports of abductees agree on little facts but one common phenomenon is the loss of time. As the human body is brought into Hyperspace, where time has not the same meaning as in the material realm, it does not age normaly and is often under some form of alien mind-control or unconcious. Chronometers dont function properly either and stop while in Hyperspace.


  • Alien Relics

Arctic Circle, Desert or Underwater (unknown reaches); secret bases in Asteroid Belt or on outer planets Some of the Alien species take a special interest in earth the solar system for their theories that clues to their origins may be hidden here. Even some earth occultists theroetisize about the seemingly non-existent spirits of the planets beyond saturn, the ongoings in the asteroid belt and the similarities between Helions and the few encountered Ancients.

  • Alien Invasion

Homeworld Defense; Motherships

  • Secret Wars

Alien vs. Alien, Alien vs. Spirt, Alien vs. Human (Stargate, X-Files). Most often a variant of Alien Invasion, but with a much more covered approach


Sample Characters

Aliens

Gray

  • Grey Traveler
Pow: 3     Fin: 6    Res: 3
Rank: 2
Influences: Travel 4
Numina: Impossible Technologies, Ban of Power, Abduct (UFO), Fetter (Unitool), Living Fetter (Implantation Probe), Pathfinder (Visor), Spiritual Vision (Visor), Thief (Unitool)
Ban: Grey must leave evidence of visit in Material Realm; Grey cannot use other Numina without an appropriate technological item.
Ini Mod:     9    Size:     3    Speed: 12 (F3)
Unarmed:     9 B     
Probe:     10 L    
Defense:    6        Armor: -/-
Corpus (6): 
Willpower (6):
Essence (15): 
  • Grey Technician
Pow: 3     Fin: 6    Res: 3
Rank: 2
Influences: Travel 2, Technology 2
Numina: Impossible Technologies, Ban of Power, Fetter (Unitool), Fortify Material (Unitool), Left-Handed Spanner (Unitool), Magnetic Disruption (Unitool), Mechanical Posession (Unitool), Platonic Element (Versatility Engine)
Ban: Grey must leave evidence of visit in Material Realm; Grey cannot use other Numina without an appropriate technological item.
Ini Mod:     9    Size:     3    Speed: 12 (F3)
Unarmed:     9 B     
Unitool:     8 L
Defense:    6        Armor: -/-
Corpus (6): 
Willpower (6):
Essence (15): 
  • Grey Telepath
Pow: 4     Fin: 5    Res: 3
Rank: 2
Influences: Travel 2, Arcanum [Mind] 2
Numina: Impossible Technologies, Ban of Power, Animal Control (Telepahic Device), Chorus (Implant), Compulsion (Telepahic Device), Hallucinations (Telepahic Device), Posession (Telepathic Device), Telepathy (Implant)
Ban: Grey must leave evidence of visit in Material Realm; Grey cannot use other Numina without an appropriate technological item.
Ini Mod:     9    Size:     3    Speed: 12 (F3)
Unarmed:     9 B     
Probe:     10 L    
Defense:    6        Armor: -/-
Corpus (6): 
Willpower (6):
Essence (15): 
  • Grey Scientist
Pow: 4     Fin: 6    Res: 2
Rank: 2
Influences: Travel 2, Dimensional Science 2
Numina: Impossible Technologies, Ban of Power, Gauntlet Breach (Dimensional Engine), Gauntlet Control (Dimensional Engine), Platonic Element (Versatility Engine), Reaching (Dimensional Engine), Spiritual Vision (Dimensional Engine), Versatile Energies (Versatility Engine)
Ban: Grey must leave evidence of visit in Material Realm; Grey cannot use other Numina without an appropriate technological item.
Ini Mod: 10        Size:     3    Speed: 13 (F3)
Combat 1:          
Combat 2:         
Defense:    6        Armor: -/-
Corpus (5): 
Willpower (8):
Essence (15): 
  • Grey Bounty Hunter
Pow: 3     Fin: 5    Res: 4
Rank: 2
Influences: Travel 2, Hunt 2
Numina: Impossible Technologies, Ban of Power x2, Abduct (UFO), Accelerate (Acceleration Device), Sense Prey (Visor), Spirit Prowess (Acceleration Device), Blast (Beam Weapon), Freeze (Beam Weapon)
Ban: Grey must leave evidence of visit in Material Realm; Grey cannot use other Numina without an appropriate technolofical item; Grey Bounty Hunters adhere to the 'Codex', a special code of Honor never to end a Hunt until the Contract is solved.
Ini Mod:     8    Size:     3    Speed: 11 (F3)
Unarmed:     8 B     
Beam W.:     10 L
Defense:    5        Armor: 4
Corpus (7): 
Willpower (8):
Essence (15): 
  • Grey Renegade
Pow: 3     Fin: 5    Res: 4
Rank: 2
Influences: Travel 3, Deception 1
Numina: Impossible Technologies, Ban of Power, Abduct (UFO), Blast (Beam Weapon), Siphon (Implantation Probe), Spirit Venom (Implantation Probe), Spirit Prowess (Implant), Thief (UFO)
Ban: Grey must leave evidence of visit in Material Realm; Grey cannot use other Numina without an appropriate technological item.
Ini Mod:     8    Size:     3    Speed: 11 (F3)
Unarmed:     9 B     
Probe:     10 L    
Defense:    5        Armor: 4
Corpus (7): 
Willpower (8):
Essence (15):

Amalgams

  • Monitor 310 (Ancient Progressionist Conservationist)

AI Amalgam

  • Dodge Ram (Grey Predator Hunter)

Clone Amalgam

  • Uatu the Watcher (Trinid Psionic Recreationist)

Mind-Controller

  • ' (Brood Mutant Colonist)

Infected Amalgam

  • ' (Abyssal Qlipoth Invader)

Revenant Amalgam

Other Alien Lifeforms

  • Silicon-Based Mycelium

The myclium is an eon-old, semi-sentint biological weapon sometimes found in glassy-looking remains in primordial, extreme temperature zones (Volcanoes, Glaciers). The first one who analyzes the alien relic is infected by enclosed microscopic spores of the mycelium. The mycelium grows wihin the lungs of the infected host body, where it leaves dusty remains of its metabolization of gases and portions of the hosts tissue and erupts after a period of X days to spred new spores. right before that it tries to ensures that its host is near other organisms to infect.

Pow:      Fin:         Res:
Rank:
Influences:
Numina:
Ban:
Ini Mod:         Size:         Speed: 
Combat 1:          
Combat 2:         
Defense:            Armor:    
Corpus (): 
Willpower ():
Essence (): 
  • Helion Searing (Intrasolar Planetary Spirit)
  • Ynix of Mars (Intrasolar Planetary Spirit)

Human Antagonists

  • Mortal Alien Hunter (Redneck)
  • Lunar Alien Hunter (Werewolf)