Editing MLP Mechanics
Warning: You are not logged in. Your IP address will be publicly visible if you make any edits. If you log in or create an account, your edits will be attributed to your username, along with other benefits.
The edit can be undone.
Please check the comparison below to verify that this is what you want to do, and then save the changes below to finish undoing the edit.
Latest revision | Your text | ||
Line 187: | Line 187: | ||
A character with a low Intelligence mispronounces and misuses words, has trouble following directions, or fails to get the joke. A character with a high Wisdom score may be sensible, serene, "in tune," alert, or centered. A character with a high Wisdom but a low Intelligence may be aware, but simple. A character with a high Wisdom but a low Charisma knows enough to speak carefully and may become an adviser or "power behind the throne" rather than a leader. A character with a low Wisdom score may be rash, imprudent, irresponsible, or "out of it." A character with a high Charisma may be beautiful, handsome, striking, personable, and confident. A character with a high Charisma but a low Intelligence can usually pass herself off as knowledgeable, until she meets a true expert. A charismatic character with a low Wisdom may be popular, but he doesn't know who his real friends are. A character with a low Charisma may be reserved, gruff, rude, fawning, or simply nondescript. | A character with a low Intelligence mispronounces and misuses words, has trouble following directions, or fails to get the joke. A character with a high Wisdom score may be sensible, serene, "in tune," alert, or centered. A character with a high Wisdom but a low Intelligence may be aware, but simple. A character with a high Wisdom but a low Charisma knows enough to speak carefully and may become an adviser or "power behind the throne" rather than a leader. A character with a low Wisdom score may be rash, imprudent, irresponsible, or "out of it." A character with a high Charisma may be beautiful, handsome, striking, personable, and confident. A character with a high Charisma but a low Intelligence can usually pass herself off as knowledgeable, until she meets a true expert. A charismatic character with a low Wisdom may be popular, but he doesn't know who his real friends are. A character with a low Charisma may be reserved, gruff, rude, fawning, or simply nondescript. | ||
− | == | + | ==HARMONY POINTS/DISCORD POINTS== |
===HARMONY POINTS=== | ===HARMONY POINTS=== | ||
− | + | Eines der wichtigsten bestandteile in Mazes & Mares sind die sogenanten Harmony Points. Dieses ist zwar ein komplett virtueller begriff der im Spiel selber keine erwähnung finden solte jedoch handelt es sich hierbei um einen wichtigen Gradmesser dafür wie Harmonisch die Spieler mit ihrer Umwelt agieren. Bei der Charaktererschaffung startet jeder Character mit 5 Harmony Points, außer durch Rasse Talente oder Feats wird etwas anderes gesagt z.B. Crystal Pony die aufgrund ihrer Düsteren Vergangenheit mit 2 Harmony Points weniger anfangen (siehe Feats Seite...). | |
===DISCORD POINTS=== | ===DISCORD POINTS=== | ||
− | Discord Points | + | Discord Points sind effektiv das gegenteil von Harmony. Diese punkte werden meist bei Nicht Spieler Characteren (NSC) verwendet. Wichtig zu erwähnen ist das sobald jemand Discord Punkte erhält diese zuerst von den vorhandenen Harmony Punkten abgezogen werden. Erst wenn die Harmony Punkte auf null gefallen sind zählen die Discord Punkte hoch. Umgekehrt ist es genauso der fall. |
− | === | + | ===RECEIVE HARMONY POINTS=== |
− | + | Es gibt verschiedene Möglichkeiten Harmony Punkte zu erhalten. Im normalfall ist es aufgabe des Spielleiters diese in angebrachten situationen zu verteilen jedoch ist es im zweifelsfall sinvoll mit den anderen Spielern sich abzusprechen wie ihre meinung dazu ist. Oft werden Harmony Punkte durch einsatz bestimmter Talente gewonnen (siehe Talente Seite...), jedoch gibt es hin und wieder Situationen wo durch eine überzeugende Aktion der Spielleiter angehalten sein solte Harmony Punkte als Belohnung zu vergeben. Jedoch solte dieses nicht zur selbstverständlichkeit werden und solten in der gruppe zweifel auftauchen ob dieser Punkt gerechtfertigt ist solte er nicht vergeben werden. | |
− | === | + | ===RECEIVE DISCORD POINTS=== |
− | + | Wichtig hierbei ist zu erwähnen das Discord Punkte nicht generell als Bestafung gedacht sind und Spieler die aus einem überzeugenden Grund Disharmonisch handeln zwar Discord Punkte bekommen jedoch solten diese wenn die Situation sich geklährt hat wieder verschwinden oder es solte eine andere Art von Ausgleich geschaffen werden z.b. Erfahrungspunkte oder das erhalten von wertvollen ausrüstungsgegenständen. Anderst sieht es natürlich aus wenn die Discord Punkte nicht mehr Harmony Punkte auflösen sondern hochzählen. In diesem fall solten sie ähnlich streng verteilt werden wie Harmony Punkte. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |