Latest revision |
Your text |
Line 1: |
Line 1: |
− | [[Category:WoD]] [[Category:WoDHamburg]] [[Category:SC]] [[Category:Dyson´s chars - Hamburg]] | + | [[Category:WoD]] [[Category:WoDHamburg]] [[Category:SC]] |
− | | |
− | updated 17.10.09
| |
| ==XP== | | ==XP== |
− | Gespielt: 10 +(3.3.10) | + | Gespielt: 6 |
| | | |
| *Band 1: Atribute,Skills 24exp | | *Band 1: Atribute,Skills 24exp |
Line 11: |
Line 9: |
| ** 8 exp (12exp -4exp PT)Medizin 4 | | ** 8 exp (12exp -4exp PT)Medizin 4 |
| ** 10 exp (15exp - 5exp PT)Medizin 5 | | ** 10 exp (15exp - 5exp PT)Medizin 5 |
− | | + | *Band 2: Merits,Willpower 30exp |
− | *Band 2: Merits,Willpower 68exp | |
| ** 1er Kampf Hund 2 exp | | ** 1er Kampf Hund 2 exp |
| + | ** 1er Grötnisch 2 exp |
| ** 4-5er PT:Doc 10exp | | ** 4-5er PT:Doc 10exp |
− | ** 2 rote spez 6exp | + | ** Edifice |
− | *** Medizin,Animal ken | + | *** 2er - 4er Room 14 exp |
− | ** 30 Spirit Mentor 5 | + | *** 0er - 1er Security 2 exp |
− | *** Trysuss Arcana, | + | *** 0er - 1er Libary 2 exp |
− | ** 20 Embodied Familiar | + | *** 0er - 1er Critter Dungeon 2 exp |
− | *Band 3: Powers,Supernatural-Merits 78exp(98exp -20 freies band) | |
− | **4 Life 19exp | |
− | **5 Life 25exp freichalten der 6 rote punkte | |
− | **4 Spirit 19exp
| |
− | **5 Spirit 25exp
| |
| | | |
| + | *Band 3: Powers,Supernatural-Merits 6exp |
| + | ** 1er ThaumaTech 1 exp (2 exp -4 exp Tome) |
| + | *** 1er Skinpoutch 1 exp (2 exp -4 exp Tome) |
| + | *** 2er Weapon of last Resort 2exp (6 exp -4Tome) |
| *Band 4: Retainer | | *Band 4: Retainer |
| | | |
− | *Band 5: Freie :
| + | *Story endings: 1 exp an merits |
− | **Story endings
| + | ** Theben 2exp |
− | *** [[:Category:Das Shooting im Theben|Das Shooting im Theben]]: 2exp | + | ** Kapitän iglo 4exp |
− | *** [[:Category:Käpt´n Iglo´s Horrorkabinett|Käpt´n Iglo´s Horrorkabinett]]: 4exp | |
− | *** [[Psychologische Beurteilungen]]1xp
| |
− | *** Brand am Hafen 1xp
| |
− | *** [[Die Früchte des Drachen]] 1xp
| |
− | *** [[Der Soldat Hermann Sonntag]] 4xp
| |
− | *** [[Inferno]]1xp
| |
− | [[Ghost Rider Part 2: Höllenengel]]2xp
| |
− | **Webxp: 4exp
| |
| | | |
− | | + | Auftrite: |
− | Auftrite:10 | + | *Mord im Theben |
− | *[[:Category:Das Shooting im Theben|Das Shooting im Theben]] | |
| *Brand am Hafen | | *Brand am Hafen |
− | *[[:Category:Käpt´n Iglo´s Horrorkabinett|Käpt´n Iglo´s Horrorkabinett]] | + | *Käptain Iglo |
− | *[[:Category:Käpt´n Iglo´s Horrorkabinett|Käpt´n Iglo´s Horrorkabinett]] II | + | *Käptain Iglo II |
| *vorbereitungen für die Vicktor VII | | *vorbereitungen für die Vicktor VII |
| *Die Ratten und Die Seuchen | | *Die Ratten und Die Seuchen |
− | *[[Die Früchte des Drachen]]
| |
− | *[[Inferno]]
| |
− | *[[Der Soldat Hermann Sonntag]]
| |
− | *[[Psychologische Beurteilungen]]
| |
− | *[[Ghost Rider Part 2: Höllenengel]]
| |
− |
| |
− | WebXp:
| |
− | * Kurze Beschreibung des Characters mit Alter: check
| |
− | * Ausführliche Beschreibung des Characters
| |
− | * Bild vom Character oder einem seiner Retainer : Check
| |
− | * jeder Beitrag zur Character-Entwicklung (kurze Recap einer Story aus Sicht des Chars oder mini-Solostory)
| |
− | * Charactersheet:check
| |
− | * Inventory:check
| |
− |
| |
− | 4exp
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− | Template:Mage Tyrsus ORDERLESS
| |
− | :+1 composure
| |
− | :Life 3
| |
− | :Spirit 3
| |
− |
| |
− |
| |
− | :Gnossis 3
| |
− | :High Speech 1
| |
− |
| |
− | Tausche 2 punkte Wisdom gegen 2 punkte Gnosis
| |
− |
| |
− |
| |
− | :Rote Grater Shapechanging + Facktors (deshalb 6 punkte)
| |
− |
| |
− | :Greater Shapechanging(Life •••••)
| |
− | The mage can change shape without the possibility of becoming
| |
− | “lost” in her new form, and can change others with the same
| |
− | facility with which she transforms herself. The mage retains full
| |
− | control of her reason in this form, as do any she chooses to
| |
− | change (unless she would rather have another be forced to fight
| |
− | for control of his faculties, as per lesser “Shapechanging” at Life
| |
− | 4).
| |
− | :Practice: Making
| |
− | :Action: Instant or contested; target rolls Stamina + Gnosis reflexively
| |
− | :Duration: Prolonged (vs. Sleepers and willing supernatural targets) or transitory (vs. unwilling mages and other supernatural
| |
− | targets)
| |
− | :Aspect: Vulgar
| |
− | :Cost: 1 Mana
| |
− | The mage must deal with the same modifiers for Size as he does
| |
− | with lesser “Shapechanging” (p. 190). He may also cast the Life 3
| |
− | “Transform Self” spell, p. 187, to add different features to the
| |
− | changed form, but he is not restricted to lesser life forms.
| |
− |
| |
− | :Adamantine Arrow Rote: Hour of the Wolf
| |
− | :Dice Pool: Stamina + Animal Ken + Life vs. Stamina + Gnosis
| |
− |
| |
− | Without the threat of losing herself in the form she adopts, this
| |
− | rote can be one of the strongest weapons in an Arrow’s arsenal,
| |
− | especially considering her ability to freely modify her new shape.
| |
− | Such a willworker can become a veritable living siege engine,
| |
− | combining all of the deadliest characteristics in the plant and
| |
− | animal kingdoms, as she wills. Mysterium mages are also known
| |
− | to use a version of this rote for their own purposes.
| |
− |
| |
− | +2 facktor bonus um in eine form eines Werszushiften der in LOS ist
| |
− | +1 Eine Trophähe des Tieres in das man sich verwandelt,am körper Tragen(+3wenn selbst Rituell Erjagt)
| |
− | +1 bei neu mond (bei vollmond jagen die menchen bei neu mond jagen die tiere)
| |
| | | |
| ==Charakterbeschreibung== | | ==Charakterbeschreibung== |
Line 124: |
Line 47: |
| | | |
| ==Charakterentwicklung== | | ==Charakterentwicklung== |
− | ===Inv===
| + | *polt items |
| **Tatort photos aus dem theben und die tiefgekühlte Blut probe von dem Mord opfer | | **Tatort photos aus dem theben und die tiefgekühlte Blut probe von dem Mord opfer |
| **hat marrianes atavision akte gelesen | | **hat marrianes atavision akte gelesen |
Line 132: |
Line 55: |
| ** Kaulquappe | | ** Kaulquappe |
| | | |
− | ===Awakening===
| |
| Ziel : Erwachte Technologie | | Ziel : Erwachte Technologie |
| | | |
− | Der Armadillo Cloak
| + | Erwacht => Sphären Magie |
| + | Das was man so schnell basteln können muss |
| + | |
| + | prototyping |
| | | |
− | [[Image:Armadillo1.jpg]]
| + | Technologie => Merit basierte Hyper tec |
| + | das was immer funzet was net auf grund von paradox und neben effeckten schief geht sobalt man das einer maschiene über lässt. |
| | | |
− | ===Mein Kampf Hund===
| + | |
| + | Große Arkana: Life + |
| + | Kleins Arkana: |
| | | |
| Weber hat sich im zuge der verbesserung der sicherheit des Weber Anwesens einen Jagt Hund gekauft (er ist ins tier heim gefahren mit den worten ich geh mir nen kampf hund anschaffen.) | | Weber hat sich im zuge der verbesserung der sicherheit des Weber Anwesens einen Jagt Hund gekauft (er ist ins tier heim gefahren mit den worten ich geh mir nen kampf hund anschaffen.) |
| | | |
| + | ===Mein Kampf Hund=== |
| [[Image:Basset-hound.jpg]] | | [[Image:Basset-hound.jpg]] |
| | | |
Line 183: |
Line 112: |
| Willpower ():6 | | Willpower ():6 |
| | | |
− | Power Stat: Gnosis 5 | + | Power Stat: |
− | Power Pool (14/5): | + | Power Pool (): |
| | | |
| XP: (Stats), (Powers), (Merits), (Retainer) | | XP: (Stats), (Powers), (Merits), (Retainer) |
− |
| |
− | ==Charakterbogen :Kalle==
| |
− |
| |
− | *
| |
− | Virtue: Vice:
| |
− |
| |
− | Str:1 Pre:2 Int:1
| |
− | Dex:1 Man:2 Wit:2
| |
− | Sta:3 Com:1 Res:3
| |
− |
| |
− | Skills: Academics , Athletics 2, Animal Ken , Brawl 1, Computer , Crafts , Drive ,
| |
− | Empathy 2, Expression , Firearms , Intimidation , Investigation , Larceny ,
| |
− | Medicine , Occult , Persuasion 3, Politics , Science , Socialize , Streetwise ,
| |
− | Stealth , Subterfuge 1, Survival 1, Weaponry
| |
− |
| |
− | Spez:
| |
− | Rotes: Hundeblick Man+Pers
| |
− |
| |
− | Ini Mod: Size:3 Speed:9
| |
− | Combat 1: bite 1L 3dice
| |
− | Combat 2:
| |
− | Defense:2 Armor:
| |
− |
| |
− | Merits:
| |
− |
| |
− | Health (6):
| |
− | Willpower (4):
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− | Attributes: 5/4/3
| |
− | Skills: 9/6/3
| |
− | Willpower: Equal to Resolve + Composure
| |
− | Essence: 10 (10 max)
| |
− | Initiative: Equal to Dexterity + Composure
| |
− | Defense: Equal to lowest of Dexterity and Wits
| |
− | Speed: Strength + Dexterity + “species factor” (based on
| |
− | its animal type)
| |
− | Size: 5 or less (based on its animal type)
| |
− | Health: Equal to Stamina + Size
| |
− | Influence: 2 dots (choose one)
| |
− | Numina: Innocuous (see below), and choose one more
| |
− | Ban: The fetch has one Ban, chosen by the Storyteller.
| |
− | Embodied familiars live in the material world in a
| |
− | physical body, although it might be a rather strange
| |
− | body. They are often clever and loyal animals, the
| |
− | black cat or cunning rat of sorcerous legend.
| |
− | All embodied familiars have the Innocuous
| |
− | Numen (see pp. 321-322). It is very good at not
| |
− | being noticed by others. Anyone but its bonded
| |
− | mage suffers a –2 penalty on perception rolls to
| |
− | notice the familiar, unless it does something to
| |
− | draw attention to itself.
| |